Hitman : Absolution
و می گوید: "هر عملی كه در بازی انجام دهید، با موتور جدید واكنش و عکس العمل كاملاً Real-Time
خواهد داشت كه این موضوع به طور كلی یك تغییر نسبت به كارهای قبلی ما است. ما تیم تكنولوژی و تیم
گیم پلی جدایی داریم و آن ها را كنار هم گذاشته ایم تا به بهترین نحو روی بازی كار كنند." بلیستاد می
گوید كه هوش مصنوعی (AI) كه در Hitman: Absolution به كار رفته، بیشترین زمان ساخت را
گرفته و گیم پلی كاملاً حول واكنش های بازیكن می چرخد و از آنجایی كه در هر سناریو حق انتخاب
های زیادی وجود دارد، هوش مصنوعی باید در هر لحظه نسبت به انتخاب بازیكن به خوبی عمل كند.
او می گوید: "اگر از هر جهتی به دشمن حمله كنید، آن ها به خوبی واكنش نشان می دهند و اگر با آن ها
كاری نداشته باشید، رفتار عادی خود را دارند. بعضی موارد مشابه به GTA در بازی وجود دارند و
شباهت هایی مثل بازی های Sandbox هم هستند، ولی خیلی جزئی تر و ریزبینانه تر، چون ما به شدت
روی توانایی های شخصیت ها تمركز كرده ایم. اگر به شخصیت ها نزدیك شوید، متوجه می شوید که
همه آن ها اسم دارند و همه نقشی در پیشبرد داستان دارند، پس عكس العمل فوق العاده واقعی برای ما
خیلی مهم بوده و این مهم ترین اصل این بازی است." برای زنده نشان دادن این شخصیت ها، IO
Interactive به هالیوود رفته و برای Hitman: Absolution تعداد زیادی بازیگر سینما و تلویزیون از
هالیوود استخدام كرده است.

بازیگران به طور كامل در بازی Capture شده اند و این بدین معنی است كه وقتی کیت کارادین (Keith
Carradine) را در نقش بلیک دکستر (Blake Dexter) در حال قدم زدن می بینید، تمام این حركات به
طور كامل ضبط شده اند و از یك انیمیشن استفاده نشده است. بلیستاد می گوید: "بلیک دکستر شخصیت
خیلی پیچیده ای است. او در ابتدای بازی معرفی می شود و در طول داستان با او بیشتر آشنا می شویم.
او تأثیر زیادی در داستان دارد و در بسیاری از سكانس های اساسی بازی حضور دارد." کارادین كه در
فیلم جدید Cowboys & Aliens بازی كرده، خود را آماده چالش های ساخت یك بازی كرده است. در
بعضی از صحنه های بازی، ما هفت بازیگر را در لباس های Motion-Capture می بینیم كه مشغول
ضبط یك سكانس با هم هستند. کارادین می گوید: "بازیگری همیشه بر پایه های ثابتی (اینكه شخصیت خود
را بشناسید و حقیقت را بگویید) استوار است. بنا به این موضوع، بازیگری برای Motion-Capture هم
هیچ فرقی نمی كند، چه می خواهد فیلم باشد، چه بازی و چه برای تماشاگران به طور زنده."
وقتی بخش بازیگری ضبط می شود، بلیستاد می گوید كه تیم رقم دیوانه واری از آزادی عمل در انجام
تغییرات در صحنه ها را داشته اند. وقتی بازیگران به سراغ فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خود می
روند، تیم IO كار بازیگری آن ها را ویرایش می كند و تغییراتی در صورت آن ها ایجاد می كند تا بازی
سینمایی تری داشته باشند. او می گوید: "ما دوربین ضبط Mo-Cap را حتی در استودیوی خودمان هم
داریم تا اگر نیاز شد، صحنه ای را ضبط كنیم و یك لایه دیگر روی كل صحنه های ایجاد كنیم. از آنجایی
كه دوربین ما در بازی ثابت نیست، پس این كار خیلی شبیه به فیلم و یا یك سریال تلویزیونی می شود."
اینبار ما مارشا توماسون (Marsha Thomason) را هم در نقش دایانا برن وود (Diana Burnwood)
داریم. او می گوید: "بازیگران عاشق صداگذاری روی شخصیت های انیمیشنی هستند و این یك رویا برای
آن ها است. من عاشق بازی كردن به طور كامل در بازی ها هستم، چون همیشه جدید و جالب هستند." از
آنجایی كه IO Interactive به دنبال این است كه مخاطبان بیشتری را برای Hitman: Absolution
دست و پا كند، Square Enix بازی را در سال بعد عرضه خواهد كرد.