ادامه ی مطلب MW3


زمانی که یک هلیکوپتر بالای سر بازیکنان به پرواز درآمد و از آسمان به سمت آن ها تیر

اندازی کرد، درگیری ها آغاز شدند. در این لحظه تنها چیزی که اهمیت پیدا می کرد، نجات

یافتن از تیرهای هلیکوپتر بود. بازیکنان باید با سرعت به سمت ساختمان های پیش رویشان

حرکت می کردند و وارد آن ها می شدند. در این صحنه، لحظه ای استراحت، باعث کشته شدن

شخصیت بازی می شد. پس از پشت سر گذاشتن این قسمت و دیالوگ هایی که توسط شخصیت

جدیدی به نام سندمن (Sandman) گفته شد، بازیکنان دوباره خود را برای درگیری دیگری

آماده کردند. در صحنه دیگر، نیروهای دشمن در حال حرکت بودند و شخصیت های بازی باید

با حرکات زیگزاگی از پشت اتوموبیل های آتش گرفته، رد می شدند.

کوچکترین جلب توجهی باعث تیراندازی نیروهای دشمن می شد. سپس، هیلکوپتر دشمن

دوباره پیدا شد و برفراز یک ساختمان سیمانی باریک پرواز می کرد. این ساختمان قدیمی،تنها

جایی بود که یک پرچم آمریکا روی آن قرار داشت. زاویه دوربین به صورتی طراحی شده

بود که این صحنه یادآور حادثه 11 سپتامبر باشد. بازی دوباره به میدان جنگ بازمی گردد و

صحنه تازه ای را به نمایش درمی آورد. دیگر زمان پنهان کاری به پایان رسیده و بازیکنان

باید خود را برای یک درگیری جدی آماده کنند. در این قسمت مبارزه ها بهتیراندازی هایی از

فاصله دور خلاصه می شدند. چیزی که سری بازی های Call of Duty با آن آشنایی کامل

دارند. ابزاری که در محیط بازی قرار گرفته بودند، مبارزه ها را بسیارآسانترکرده بودند.



سلاح جنگی ای که بازیکنان در اختیار داشتند، یک دوربین جدید داشت. در این دوربین نقطه

قرمز رنگی وجود داشت که به وسیله آن می شد به دشمنان بهتر تیراندازی کرد. نارنجک های

نوری و Nine-Bang جدیدی که در بازی قرار گرفته بودند، از دیگر امکاناتی بودند که

بازیکنان می توانستند در جنگ ها از آن ها استفاه کنند. حالت جدیدی از توپ خانه هم دMW3

به نمایش درآمد که XM25 نام داشت. یک نوع نارنجک Airburst که می شد آنرا همانند

Snipe حمل کرد هم در بازی وجود داشت. بازی به جای حساسی رسیده بود و نیروهای

دشمن بازیکنان را محاصره کرده بودند. بازیکنان باید خود را میان اتوموبیل ها مخفی  کردند

تا بتوانند به سمت دشمن تیراندازی کنند.

حرکت در میان اتوموبیل ها تا زمانی کارآمد بود که بازیکنان خود را به طبقه تجاری

ساختمان بورس نیویورک رساندند. البته در اینجا فقط جان انسان ها بود که تجارت می شد،

چرا که دیگر نیروهای روسی همه را از بین برده بوند. با به گوش رسیدن فریادهای کسی که

به روسی صحبت می کرد، همه چیز شکل تازه ای به خود گرفت و نیروهای روسی از همه

جا به سمت ساختمان حمله کردند. بازیکنان در این قسمت، راه چندانی پیش رو نداشتند و باید

سریع تصمیم می گرفتند. سرانجام گروه آن ها راهش را به سمت پشت بام در پیش گرفت. اینجا

یکی دیگر از قسمت های هیجان انگیز بازی بود. صدای تیراندازی از دور به گوش می رسید

و بازیکنان باید با سرعت زیادی به سمت پشت بام حرکت می کردند.

زمانی که به بالای ساختمان رسیدند، خود را میان دیش ها و بلندی هایی که روی پشت بام

قرار داشتند، پنهان کردند. اینجا بود که بازیکنان باید برای از بین نیروهای دشمن در قسمت

های مختلف C4 کار می گذاشتند. پس از این کار، رهبر گروه درخواست نیروی کمکی کرد،

اما ساختمان های بلندی که در این منطقه وجود داشتند، جای خطرناکی به وجود آورده بودند.

نیروهای دشمن کم کم در حال نزدیک شدن بودند و صدای تیراندازی آن ها به گوش می رسید.

یکی دیگر از نفرات تیم، لپ تاپی را به همراه داشت و به وسیله آن درخواست Predator

Drone Strikes کرد. بعد از مدتی موشک هایی از آسمان به زمین برخورد کردند و بسیاری

از سربازهای دشمن از بین رفتند.

پس از این اتفاق، نیرهای کمکی هم از راه رسیدند و تیم سوار هلیکوپتری شد که برای نجات

آن ها آمده بودند. این بازی موش و گربه ای پس از نابودی آن ساختمان خاتمه پیدا کرد. سری

بازی های Call of Duty همیشه صحنه های زیادی از نبردهای نزدیک به همراه دارند که

در بخش های مختلفی به نمایش درمی آورند، اما این موضوع باعث نمی شود که سازندگان از

قرار دادن چنین صحنه هایی در بازی دست بردارند. مرحله بعدی بازی، در آسمان بود. اینبار

بازیکنان بر فراز لندن پرواز می کردند. از آسمان، کامیون هایی دیده می شدند که بر اساس

اطلاعات بدست آمده، سلاح حمل می کردند. برای اینکه واقعاً مشخص شود که این کامیون ها

دارای سلاح هستند، تنها یک کار باید انجام داد و آن هم تیراندازی به سمت سربازهایی بود که

در اطراف آن قرار داشتند.

در این مرحله بازیکنان در نقش یکی از سربازان سازمان SAS قرار می گرفتند. در این

حالت، هم نیروهای خودی روی زمین فعالیت می کردند و هم هواپیمایی در آسمان منتظر تأیید

اطلاعات بود تا کامیون ها را از بمباران کند. بازیکنان در شب حرکت می کردند و سلاح های

بی صدا در اختیار داشتند تا توسط دشمن شناسایی نشوند. آن ها به کامیون های مورد نظر

رسیدند که خالی بودند. دوباره به جستجو پرداختند، تا اینکه توانستند کامیونی که محموله

مورد نظر را حمل می کرد، پیدا کنند. آن ها می توانستند آن را نابود کنند، اما بجای این کار،

سوار آن کامیون شدند تا به محل اصلی نگهداری سلاح ها برسند و همه چیز را با هم از بین

ببرند.

با آن تریلری که به نمایش درآمد، نمی گوییم Modern Warfare 3 ما را تحت تأثیر قرار

نداد، اما برای بازی ای که نماد موفقیت در صنعت بازی و سرگرمی است، این عنوان قدرت

نمایی خیره کننده ای در این تست به نمایش نگذاشت. شاید مبارزه در نیویورک و دیگر

شهرهای اروپا بسیار هیجان انگیز باشد، اما در مقایسه با بازی Black Ops که چیزهای

جدیدی از ویتنام را به نمایش درآورد، جالب نبودند. سری بازی های Call of Duty به برندی

تبدیل شده اند که بخش داستانی و چندنفره آن ها همه را جذب خودش می کنند و در نمایش

MW3هم این موضوع کاملاً مشخص بود. اما این بازی نیاز دارد که چیز جدیدی را ابداع کند.

Call of Duty: Modern Warfare 3 در تاریخ 8 نوامبر راهی بازار خواهد شد و در E3

امسال هم نمایش های جدیدتری از این عنوان منتشر می شود.